dinsdag 8 januari 2013

PHP

PHP is een scripttaal. Ik maak websites, dus dat weet ik. En dat hoor ik natuurlijk te weten. Ik heb mijzelf deze ingewikkelde taal aangeleerd. Al doende leert Dennis..


Een recent project waar ik aan bezig was is een offerte- en opdrachtformulier voor een transportbedrijf. Het formulier moet de klant de mogelijkheid bieden om via de website meteen een opdracht te versturen naar het bedrijf waarvoor ik werk. Zeer ingewikkeld, want er zijn veel velden waar ik rekening mee moest houden. Laadtijden, lostijden, data, verschillende adressen van zowel de opdrachtgever als laadlocatie, vaktermen waar ik nog nooit van had gehoord. Ga zo maar even door.

"Wat is daar nu leuk aan?", hoor ik jullie denken. Jawel, ik hoorde het echt. Ik vind het extreem interessant om problemen te tackelen die ontstaan tijdens het maken van zulke scripts. Tot drie uur in de nacht doorgaan maakt mij niets uit, maar ik krijg die scriptfout er uiteindelijk uit en het formulier werkt voor ik mijn bed mag begroeten van mijzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten