maandag 7 januari 2013

'Unboxing'


Wat veel nerds maken zijn 'unboxing-videos'. In principe houdt het in dat bij nieuwe elektronica een of andere geek het eerste een video upload van hoe hij de doos openmaakt en zo goed mogelijk beschrijft wat er gebeurt en wat hij vindt.

Hier dus mijn 'unboxing', al is het niet de EERSTE. Ik weet het. Maar dan niet op video, niet in audio, maar puur tekstueel. Ik heb namelijk sinds vandaag een iPhone 5 tot mijn beschikking! Jullie weten natuurlijk al dat ik een Apple-geek ben en dat ik graag met die dingen werk. Dit keer twijfelde ik tussen een iPhone 4S of 5 als vervanging voor mijn iPhone 4.

Enfin, wat kom ik tegen in de verpakking? Sowieso is het al een pain-in-the-butt om de verpakking open te krijgen (Apple bespaart vast en zeker op de verzendkosten per container). Het eerste wat ik zie zijn de boekjes. 'Hallo' staat er op. Die gooi ik dus meteen weg. Doei. Dan vind ik Apple's nieuwe oordopjes hermetisch ingesloten in hun verpakking, ik durf ze er niet eens uit te halen. De oplader pak ik wél meteen, want die heb ik zo direct nodig. Alle kabeltjes zitten super compact ingesloten in het doosje, zoals alleen Chinezen voor elkaar kunnen krijgen.

Ook al ben ik één van de miljoenen mensen die zo'n zelfde doos openen, toch ben ik zenuwachtig en met trillende handen pak ik mijn tweede iPhone-kindje voor het eerst vast. Hij ligt hetzelfde in de hand als de vorige, is nóg lichter en dunner zelfs.

Ja. Ik weet het, dunner, sneller, lichter. Zoals altijd bij Apple. Maar nog steeds vind ik de iPhone het beste apparaat wat er bestaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten