dinsdag 13 maart 2012

Eerste computer

Mijn eerste ervaring met een computer? Het is al weer een tijdje geleden, maar ik wed dat ik er later mee begon dan de meeste van jullie. Nee, er was nog geen internet. En nee, we hadden destijds nog niet eens een digitale camera.

Ik was ongeveer 10 jaar oud toen mijn vader veel van zijn zuurverdiende geld uitgaf aan een Compaq Presario. Het ding kon niet veel, maar wel alles waar ik destijds in geïnteresseerd was: spelletjes. Op die computer heb ik mezelf alles aangeleerd: snel typen, klooien met de instellingen, het repareren van dingetjes maar ook het niet-repareren van dingetjes. Laat me jullie deze leuke anekdote vertellen:

Mijn vader en ik deden allebei andere dingen met die computer. Ik veelal spelletjes en huiswerk, en hij de financiën. Één ding hadden we beiden gemeen: Load Runner. Een spelletje dat zo ingewikkeld was dat we het beiden niet volledig snapten, maar o-zo-verslavend. Op een dag had ik zo veel geklooid met die computer dat het spelletje niet meer werkte, mijn vader natuurlijk boos want dat was het enige spelletje dat hij leuk vond!

Ik heb vele malen geprobeerd dat spelletje terug te krijgen, maar het is me nooit gelukt. Ik heb het mezelf nooit vergeven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten